H δυσλεξία συνδέεται με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο μαθητής, τόσο με την απόκτηση της ανάγνωσης, όσο και με την αστάθεια της ορθογραφίας, εξ αιτίας της περιορισμένης ευχέρειας που διαθέτει στο χειρισμό των λέξεων στο γραπτό λόγο. Η νοημοσύνη ενός δυσλεκτικού μαθητή κυμαίνεται κατά κανόνα σε φυσιολογικά επίπεδα, ενίοτε ίσως και πάνω από το μέσο όρο.
Η δυσλεξία ουδεμία σχέση έχει με την νοητική καθυστέρηση.
Οι βασικές δυσκολίες είναι οι ακόλουθες:
- Αδυναμία στην ακουστική σύλληψη και διάκριση των φθόγγων.
- Αδυναμία στην οπτική αντίληψη και μνήμη, καθώς επίσης και αδυναμία παρατηρητικότητας των μορφών.
- Αδυναμία στην ανάγνωση και κατανόηση κειμένων.
- Δυσκολίες και αστάθεια στον προσανατολισμό των παιδιών στο χώρο και το χρόνο.
- Αδυναμία στη θέση, στη μορφή και στις « αυθαίρετες » σειροδετήσεις.
Τρόποι αντιμετώπισης της δυσλεξίας
Προκειμένου να εντοπιστούν επακριβώς οι δυσκολίες και οι ελλείψεις του παιδιού, ο θεραπευτής χορηγεί στο μαθητή το Αθηνά-Τεστ, βάσει των αποτελεσμάτων του οποίου, ο μαθητής θα ακολουθήσει μαθήματα ειδικής διαπαιδαγώγησης.