Η Εργοθεραπεία είναι η επιστήμη που απώτερο σκοπό της έχει την βελτίωση την λειτουργικότητας και την προώθηση της ανάπτυξης των παιδιών, μέσα από την χρησιμοποίηση του παιχνιδιού και των σκόπιμων δραστηριοτήτων. ( ΑΟΤΑ 1976 ).


Τι είναι ο εργοθεραπευτής;

Ο εργοθεραπευτής είναι ο επιστήμων, ο οποίος ειδικεύεται στα άτομα που βιώνουν μία κατάσταση που περιορίζει την ικανότητά τους, στο να ολοκληρώνουν με ανεξαρτησία τα καθήκοντα της καθημερινής ζωής.

Στην παιδιατρική, οι εργοθεραπευτές χρησιμοποιούν την εμπειρία τους για να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν τις λειτουργικές δεξιότητες που χρειάζονται για την ανεξαρτησία στο παιχνίδι, την μάθηση, την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων, την αυτοφροντίδα και την κοινωνικοποίηση στο σπίτι, στο σχολείο κτλ.


Πώς μπορώ να ξέρω αν το παιδί μου χρειάζεται εργοθεραπεία;

Το παιδί σας μπορεί να χρειάζεται εργοθεραπεία, εάν:

  • Όταν κατά την διάρκεια της εκτέλεσης των καθημερινών του καθηκόντων, τα χέρια του κουράζονται εύκολα, ή φαίνονται αδύναμα.
  • Έχει δυσκολία με την εκμάθηση διαφόρων δραστηριοτήτων , όπως η οδήγηση ενός ποδηλάτου.
  • Είναι υπερβολικά ευαίσθητο με τις αισθητήριες λειτουργίες, ( αφή, γεύση, ακοή κτλ.)
  • Έχει δυσκολία με το γράψιμο, δεν τηρεί τις αποστάσεις κατά την γραφή των λέξεων, πιέζει πάρα πολύ σκληρά, ή όχι αρκετά το μολύβι και έχει δυσκολία με το μέγεθος και την απόσταση των γραμμάτων.
  • Έχει δυσκολία εκμάθησης πώς να ντύσει τον εαυτό του.
  • Έχει δυσκολία με τον συντονισμό των μυών που ελέγχουν τα μάτια του, για την καλή όραση.

Η εργοθεραπεία ασχολείται με τους παρακάτω τομείς:

  • Αναπτυξιακή καθυστέρηση.
  • Λεπτές κινητικές ικανότητες.
  • Κίνηση.
  • Οπτική επεξεργασία.
  • Προφορικές αισθητικές.
  • Αισθητηριακή επεξεργασία.
  • Δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
  • Προκλήσεις μάθησης.
  • Δεξιότητες παιχνιδιών.

Αναφορικά με την αναπτυξιακή καθυστέρηση:

  • Δυσκολεύεται στο περπάτημα ( σέρνουν το βήμα τους. )
  • Δεν μαθαίνει τις σωστές δεξιότητες, στην κατάλληλη ηλικία.

Αναφορικά με τις λεπτές κινητικές ικανότητες:

  • Δυσκολία με το χειρισμό των παιχνιδιών.
  • Δυσκολίες με το χειρισμό του μολυβιού.
  • Δυσκολίες στην χρησιμοποίηση των κατάλληλων σκευών σίτισης ( κουτάλι, πιρούνι, μαχαίρι, πιάτο, ποτήρι. )
  • Ο άσχημος γραφικός χαρακτήρα.
  • Δυσκολία στην χρησιμοποίηση του ψαλιδιού.
  • Δυσκολίες με συνδετήρες, ρούχα, φερμουάρ, κουμπιά, κορδόνια.
  • Δυσκολία επιλογής, σε ότι αφορά το κυρίαρχο χέρι ( δεξί, ή αριστερό. )
  • Δυσκολίες με το χρωματισμό, το σχέδιο, τα σχήματα, κτλ.
  • Αποφεύγει τις δραστηριότητες και τα παιχνίδια που απαιτούν λεπτές κινητικές δεξιότητες.

Αναφορικά με την κίνηση:

  • Φαίνεται αδέξια, ή ασυντόνιστη.
  • Δυσκολία στο ανεβοκατέβασμα της σκάλας στην κατάλληλη ηλικία.
  • Δυσκολία με τις έννοιες: δεξιά και αριστερά.
  • Φτωχές δεξιότητες με την μπάλα.
  • Χαμηλός μυϊκός τόνος..
  • Κακή ισορροπία.
  • Φοβισμένο και ασταθές βήμα στο έδαφος.
  • Δυσκολία συντονισμού και των δύο πλευρών του σώματος.
  • Αποφεύγει τα καθήκοντα και τα παιχνίδια που απαιτούν κινητικές δεξιότητες.

Αναφορικά με την οπτική επεξεργασία:

  • Δυσκολία με την απόσταση και τα μεγέθη των γραμμάτων.
  • Δυσκολία με την αναγνώριση γραμμάτων.
  • Δυσκολία με σχήματα αντιγραφής, ή γράμματα.
  • Έχει κακή επαφή με τα μάτια.
  • Δυσκολία με τον οπτικό εντοπισμό.
  • Δυσκολία στην εύρεση αντικειμένων.
  • Δυσκολία στην αντιγραφή από τον πίνακα, ή από το χαρτί.
  • Δυσκολία με την έννοια του δεξιά και αριστερά.

Αναφορικά με τις προφορικές αισθητικές:

  • Μασάει τα τρόφιμα στο μπροστινό μέρος του στόματος κι όχι επί των γομφίων.
  • Δυσκολία στην χρησιμοποίηση ενός φλιτζανιού.
  • Δυσκολία στο πόσιμο από ένα καλαμάκι.
  • Κόπωση μετά από το φαγητό.
  • Το μωρό χάνει υγρά από τα χείλη του, είτε από το μπουκάλι, είτε από το στήθος της μητέρας.
  • Το παιδί χάνει υπερβολικά υγρά, ή τρόφιμα από το στόμα του όταν πίνει, ή όταν μασάει.
  • Το παιδί φαίνεται να είναι υπερβολικά επιλεκτικό όταν τρώει, τρώει μόνο ορισμένα είδη, ή υφές των τροφίμων.

Αναφορικά με την αισθητηριακή επεξεργασία:

  • Υπερβολική ευαισθησία , ή αυξημένη αντιδραστικότητα στον ήχο, την αφή, ή την κίνηση.
  • Υψηλή ανθεκτικότητα κι αντοχή στον πόνο.
  • Αποσπάται εύκολα με οπτικά , ή ακουστικά ερεθίσματα.
  • Είναι συνήθως συναισθηματικά αντιδραστικά.
  • Δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν την όποια αλλαγή.
  • Παρουσιάζουν ανικανότητα να ηρεμήσουν τον εαυτό τους, όταν είναι αναστατωμένα.

Αναφορικά με τις δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης:

  • Δυσκολίες κοινωνικής αλληλεπίδρασης με την οικογένεια και τους συνομηλίκους.
  • Δυσκολία προσαρμογής στο νέο περιβάλλον.
  • Καθυστερήση των γλωσσικών δεξιοτήτων.
  • Υπερβολική επικέντρωση σε ένα θέμα ( π.χ., διάστημα, σύμπαν, οι δεινόσαυροι, τρένα. )
  • Δυσκολία στην αντιμετώπιση των κανόνων του σχολικού περιβάλλοντος .

Αναφορικά με τις προκλήσεις μάθησης:

  • Δεν μπορεί να συγκεντρωθεί και να επικεντρωθεί στο σχολείο.
  • Εύκολα αποσπάται η προσοχή του.
  • Δυσκολία εφαρμογής των οδηγιών και την ολοκλήρωση των εργασιών.
  • Ελαστικότητα με τις σχολικές εργασίες.
  • Υπερκινητικότητα, ή χαμηλή ενέργεια.
  • Δεν συμβαδίζουν με το φόρτο εργασίας στο σχολείο.
  • Δυσκολία στην εκμάθηση νέου υλικού.

Αναφορικά με τις δεξιότητες παιχνιδιών:

  • Χρειάζεται η καθοδήση των ενηλίκων για να ξεκινήσει το παιχνίδι.
  • Δυσκολία με μιμητικά παιχνίδια.
  • Περιπλανιέται άσκοπα χωρίς στην ουσία να παίζει.
  • Κινείται γρήγορα από τη μία δραστηριότητα στην άλλη.
  • Δεν εξερευνά τα παιχνίδια κατάλληλα.
  • Συμμετέχει σε επαναλαμβανόμενα παιχνίδια για ώρες
  • Δεν εντάσσεται σε ομάδα με τους συμμαθητές, ή τα αδέλφια, όταν παίζει.
  • Δεν κατανοεί την έννοια της ανταλλαγής και την μετατρέπει σε λήψη και κατοχή.

Πόσο διαρκεί;

Η κάθε συνεδρία εργοθεραπείας διαρκεί 45 λεπτά και τα μαθήματα γίνονται μία με δύο φορές την εβδομάδα. Το χρονικό διάστημα εξαρτάται από τη δυσκολία που αντιμετωπίζει το παιδί, τη συνεργασία των γονέων, καθώς επίσης και το θεραπευτικό πλαίσιο, που θα ορισθεί.

Το Κέντρο « ΑΓΩΓΗ » αξιολογεί την κάθε περίπτωση του παιδιού και έχει ως στόχο την καλύτερη, αλλά και γρηγορότερη αποκατάσταση δυσκολιών, όπως επίσης και την υποστήριξη του παιδιού και της οικογένειάς του.

 

Η Αγωγή είναι Επιστημονικό Κέντρο Εργοθεραπείας στον Πειραιά. Η επιστημονική μας ομάδα, είναι έτοιμη να δώσει λύσεις σε ένα ευρύ φάσμα δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα σύγχρονα παιδιά, όσο σύνθετες και αν είναι.

Οι συνεργάτες μας αξιολογούν τις ανάγκες κάθε παιδιού μέσα από μια σύγχρονη διαδικασία αξιολόγησης και καταρτίζουν ειδικά σχεδιασμένο εκπαιδευτικό και υποστηρικτικό πρόγραμμα εργοθεραπείας που εγγυάται τα ταχύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Καλέστε μας τώρα στο 211 100 45 45 προκειμένου να συζητήσετε τις ανάγκες σας με τον επιστημονικό συνεργάτη της Αγωγής. Θα χαρούμε να σας ακούσουμε.

To Top